فاکتور های موثر در رتبه بندی سئو سایت و فروشگاه اینترنتی

فاکتور های موثر در رتبه بندی سئو سایت و فروشگاه اینترنتی

فاکتورهای سئو

برای تعیین رتبه یک صفحه درنتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات­ های گوگل بررسی می­شوند.

این فاکتورها را می­توان به پنج دسته اصلی تقسیم کرد:

1 سئو تکنیکال

2 استراتژی

3 محتوا

4 لینک سازی

5 آنالیز و برنامه­ ریزی

 

سئو تکنیکال (سئو داخلی)

به جرات می­توان گفت که مهم­ترین و تاثیر گذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است.

گوگل برای درک محتوای صفحه باید پیش از هر چیز به آنها دسترسی داشته باشد و این نحوه دسترسی وابستگی مستقیم به ساختار سایت شما و نحوه کدنویسی آن خواهد داشت.

مواردی شامل رعایت استانداردهای HTML هنگام کدنویسی، بهینه­ سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت صفحات، نشانه­ گذاری استاندارد (Schema و … ) را می­توان از مهم­ترین فاکتورهای سئو تکنیکال دانست.

استراتژی

برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو بر اساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل می­گیرد.

بر اساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی ارزشمند را شناسایی می­کنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ضعف و قوت آنها یک برنامه ­ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر می­گیریم.

تولید محتوا

نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب نیازمند شناخت دقیق از الگوریتم­ های گوگل برای بررسی و درک آن است. سایت ­های بسیاری وجود دارند که صفحات آنها مملو از محتوای غنی و ارزشمند است ولی به دلیل عدم شناخت از این الگوریتم ­ها موفقیتی در سئو کسب نمی­کنند.

رعایت استانداردهای نگارشی، توجه به مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی، استفاده از عبارات هم خانواده و توصیفی، استفاده صحیح از تگ­های هدینگ و پاسخ­گویی به سوالات کاربران از مواردی هستند که هنگام تهیه محتوا باید به آن توجه کنیم.

لینک­ سازی

در بسیاری از پروژه­های سئو میزان رقابت بالا نیست و تولید محتوا ارزشمند برای رسیدن به رتبه یک گوگل کفایت می­کند.

اگر این نکات توسط همه رعایت شد کدام یک مستحق جایگاه بهتر است؟

لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم می­شود. لینک سازی داخلی موجب می­شود که گوگل درک درستی از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفحات داشته باشد و لینک سازی خارجی ارزش و اعتبار هر صفحه در فضای اینترنت را مشخص می­کند.

آنالیز و برنامه­ ریزی

در این مرحله تلاش می­کنیم تا نتایج بدست آمده از 4 مرحله قبلی را تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات آماری که از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس جمع ­آوری می­کنیم استراتژی­های خود را بهینه کنیم. آنالیز و برنامه­ ریزی مرز جدایی میان دانش و دانایی است، در این مرحله تجربه به کمک دانش آمده و چشم ­اندازهای جدیدی را پیش روی ما ایجاد می­کند. اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت­های خود به دست می­ آوریم به ما کمک می­کند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف­ گذاری­های خود را اصلاح کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *