آیا با SEARCH CONSOLE گوگل آشنا هستید؟

آیا با SEARCH CONSOLE گوگل آشنا هستید؟

 

چندی پیش گوگل با سرویس ( گوگل وبمستر تولز) به کاربران خود ارائه خدمت مینمود. که با بروزرسانی این سرویس امکانات کاربردی تری به آن اضافه نمود. و نام آن را GOOGLE SEARCH CONSOLE  نهاد. به عبارتی سرچ کنسول همان گوگل وبمستر تولز گذشته است باکمی آپدیت بیشتر.

این ابزار کاربردی به مدیران سایت ها کمک میکند تا سایت خود را کامل تر آنالیز نموده و و سپس به حل مشکلات آن بپردازند. و یا از کم و کاست سایت خود باخبر شوند.

پس از ورود به بخش کاربری پنل خود. در سمت چپ صفحه گزینه ای با نام overview  خواهید دید که در این بخش میتوانید اطلاعات کامل سایت خود را مشاهده نمایید. که این بخش به سه قسمت مختلف: caverage , performance , Enhancements  روبه رو خواهید شد.

 

نقشه سایت یا همان Site Map

سایت مپ قسمتی است که تمام مطالب سایت شما لیست میشود. برای همین این قسمت باید در کنسول گوگل ثبت نمایید که از آن پس گوگل با مراجعه به این قسمت متوجه آپدیت شدن مطالب سایت شما و همچنین ایندکس بهتر مطالب شما میشود. درکل این قسمت یکی از مهم ترین بخش هایی است که کمک به معرفی بهتر سایت شما به گوگل خواهد کرد.

 

خطاها و ارور های سایت Coverag

درصورتی که صفحات شما ایندکس نشود در این بخش میتوانید ادرس، و دلیل ان را مشاهده نمایید.  همچنین میتوانید جزیات دقیقی از زمان ها و تعداد بررسی هایی که توسط Crawler گوگل انجام میشود را مشاهده نمایید.

دربخش coverag  به جزیات زیر به صورت دقیق اشاره میشود:

صفحات بدون مشکل Valid

صفحات دارای مشکل Error

صفحات استثنا Excluded

صفحاتی که مشکلات جزئی در ان مشاهده شده است Valid with Warning

 

بخش Links  گوگل کنسول

در این قسمت گوگل به شما نمایش میدهد که چه مقدار لینک اسپرم همانند مطالب شما در گوگل وجود دارد و با مطالب شما رقابت میکنند. این بخش یکی از مهم ترین بخش های گوگل کنسول است که یک وبمستر باید به صورت دقیق آن را بررسی نماید.

این بخش به دو قسمت لینگ دای داخلی و لینک های خارجی تقسیم بندی میشود.

لینک های داخلی: لینک هایی که متن صفحات سایت شما به صفحات داخلی سایت های دیگر داده اند.

لینک های خارجی: لینک هایی که متن های شما به سایتهای خارجی میدهند که بک لینک هم گفته میشود

 

بخش سرعت یا همان Speed

این بخش به شما نشان خواهد داد که صفحات، و خود سایت شما چه سرعتی در بارگزاری دارند. شما از این قسمت میتوانید رتبه سایت خود را در بارگزاری صفحات ببینید و اقدام به بهینه سازی آن در جهت تسریع لود آن نمایید. توجه داشته باشید سایت هایی که سرعت لود آن بیشتر است، رتبه بهتری نزد گوگل خواهند داشت.

 

بخش پیام یا Messages

در این بخش گوگل مهم ترین پیام هایی خود را برای شما ارسال خواهد کرد که که شامل موارد امنیتی، خطاها، و پیشنهادات هستند که در این قسمت میتوانید آنها را مطالعه نمایید.

 

بخش Removal

در این قسمت میتوانید به گوگل بگویید آدرس و لینکی از وبسایت شما را به صورت دائمی یا موقت حذف نمایید و در نتایج نمایش داده نشود.

 

بخش Appearance

در این قسمت شما با ظاهر و چیدمان سایت مواجه خواهید شد. که شامل عنوان سایت شما، توضیحات اضافی، آرایش صفحه، چینش و… میشود.

دقت داشت هباشید طاهر سایت شما باید منطبق با مطالب و کاربرد سایت شما باشد. در صورتی که کلمات کلیدی و عنوان سایت شما با محتوای سایت شما متفاوت باشد. سایت از طرف گوگل Spoil شناخته شده و به لیست سیاه انتقال خواهید یافت.

 

پخش Snipped

به عبارتی مربوط به ظاهر وبسایت شماست، این بخش به توصیفات سایت شما (Description) مربوط است. که ربات های کراولر گوگل آنها را نمایش خواهد داد. دقت داشته باشید هرچه توصیفات شما به مطالب شما نزدیک ترباشد، رتبه و مقام سایت شما نزد گوگل بالاتر خواهد رفت. پس تگ ها و توصیفات مرتبط قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *