توسعه کسب کار با سایت یا اینستاگرام؟

توسعه کسب کار با سایت یا اینستاگرام؟

 

بهترین بستر برای راه اندازی کسب کار ما کدام است؟

این دو بستر هر دو یکی از ابزار های دیجیتال مارکتینک بوده و دارای مزیت های خاص خود هستند

توجه داشته باشید هرکدام به نحوی دارای خصوصیت های مثبتی هستند و سایت و اینستاگرام ابزار های خود را دارند. پس هردو با ارزش بوده و پیشنهاد میشود هر دو را کنار هم داشته باشید

 

سایت یا اینستاگرام معتبر تر است؟

شبکه های مجازی در طول تاریخ ثابت کرده اند که دارای مخاطبین زیاد و بستر های ویژه ای هستند. اما تجربه ثابت کرده هر کدام دارای مدت زمان مفیدی بوده و در طول زمان با افول روبه رو میشوند. مانند:

  • کوچ کاربران
  • فیلتر شدن
  • رقیب تازه پیدا شدن

و… باعث پایان کار و عمر انها میشود. به عنوان مثال تصور کنید مدت ها تلاش و کوشش توانسته اید میزان خوبی فالور بگیرید و شروع به جبران هزینه های خود کنید که ناگهان اینستاگرام فیلتر شود. ان موقع تمام زحمات شما برباد رفته است. اما سایت اینگونه نیست و هر هزینه ای انجام دهید در راستای بهبود و رشد سایت است.

 

مزیت ها

برای راه اندازی سایت به هزینه بیشتر. نیرو بیشتر. تخصص بیشتر نیاز است. همچنین درگیری بیشتری دارد. اما اینستاگرام از قبل 80%  راه را اماده کرده و شما باید تولید محتوا کنید. هرچند رشد در اینستاگرام به توانایی شما بستگی دارد اما بدون داشتن اطلاعات کدنویسی هم میتوانید اینستاگرام خود را داره کنید.

 

معایب

الف – یکی از معایب اینستاگرام این است که مشتریان شما محدود بوده. به طور کلی مشتریان شما اکثرا فالور های شما هستند. و محصولات شما جهانی نمایش داده نمیشود. از همین رو شما دائما نیاز به جذب فالور بیشتر دارید که نصف نیروی شما را میگیرد. همچنین برای جذب باید اقدام به تبلیغات کنید که این امر هزینه بر است. از همین روز اینستاگرام در این زمینه میتواند هزینه بر باشد.

 

ب – سرچ اینستاگرام دقیق نیست

تصور کنید شخصی به دنبال خرید دستبند الماسی طرح ماه تولد است. آیا با سرچ این کلمه پیج شما دیده میشود؟ خیر. تنها در صورتی کمی شانس دیده شدن خواهید داشت که کلمه دستبند یا کلمه ماه تولد سرچ شود که باز هم از بین هزاران رقیب خود شانس کمی برای دیده شدن دارید. اما این امر در موتور های جستجو گوگل کاملا امکان پذیر است.

 

و در اخر. کدام یک بهتر است؟

پاسخ روشن است. هردو در کنار هم نیاز هستند. اگر شما بخواهید یک کسب کار و حرفه داشته باشید که بخواهید دیده شود باید هردو روش را انجام دهید. البته این نکته هم یاداور شویم که این روش مخصوص ان دسته از کسب کار های حرفه ای بوده که میخواهند به صورت مداوم و حرفه ای چند محصول را مدیریت کنند. اگر میخواهید به صورت محدود و یک محصول را بفروشید. اینستاگرام کفایت خواهد کرد. چرا که بدون داشتن تخصص کافی در مدیریت سایت خواهید توانست پیج خود را اداره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *