مهارت هایی که یک دیجیتال مارکتر باید بداند

مهارت هایی که یک دیجیتال مارکتر باید بداند

تسلط به ابزاها

البته همین ابتدا میگم که همه ی ابزارها نه، آنچه که نیاز دارید خدارو شکر ابزارهای رایگان بسیار زیادی وجود دارد که هر ابزار اطلاعات بسیار ارزشمندی در اختیار شما قرار می دهد برای مثال استفاده از ابزار trends google که میتونه اساس و بنیان این کسب و کار را تعیین کند بسیار لازم و ارزشمند است همچنین ابزار GTmetrix ابزار planner keyword ابزار hotjar و …….. که هر کدام در بخش هایی از فرایند دیجیتال مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

تحلیل اطلاعات

یه جورایی می تونم بگم که تحلیل اطلاعات در بازاریابی دیجیتال نقش بزرگی دارد اینکه ترافیک سایت چقدر بوده و نرخ تبدیل conversion rate چقدر بوده تقطه ضعف ها و نقطه قوت ها را با تحلیل دیتاها به دست آورید و راه کارهایی برای افزایش نرخ تبدیل ارائه کنید.

بازاریابی محتوا

باید به اصول اولیه محتوا و بازاریابی محتوا تسلط داشته باشید و همچنین بتوانید استراتژی محتوا را طراحی و اجرا کنید به ابزارهای انتشار محتوا اشراف کامل داشته باشد.

سئو {SEO}

باید بتواند کلمه کانونی و کلمات کلیدی سایت را انتخاب کنید، تا در  سریع ترین شکل ممکن به نتیجه برسد، بتواند استراتژی سئو را طراحی کند. سئو خارجی و سئو داخلی را به خوبی انجام دهد در صورت نیاز سئو خارجی را درست و صحیح پیاده سازی کند.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

دیجیتال مارکتر باید بتواند اطلاعات را آنالیز کند نرخ تعامل را اندازه گیری کند و راهکارهایی برای افزایش نرخ تعامل  اجرا کند و همچنین فعالیت هایی جهت افزایش افزایش فروش و رضایت مشتری ها طبق استراتژی تعیین شده داشته باشد.

ایمیل مارکتینگ

دیجیتال مارکتر باید بتواند کمپین های ایمیل مارکتینگ را برای افزایش ترافیک، افزایش فروش، برندینگ را طراحی و پیاده سازی کند.

بازاریابی عصبی

طبق این روش بازاریابی، توسط محرک های مغز انجام می شود مثل: تبلیغ نویسی، طراحی صفحه فرود، ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا، طراحی صفحه محصول که بر اساس کارکرد مغز و فعالیت های اثبات شده مغز، طبق تحقیقات تخصصی، روش های برای بهبود UX و افزایش فروش در نظر گرفته شده.

نبوغ شما

در همه ابزارای گفته شده اگر نبوغ و ایده های یک دیجیتال مارکتر وجود نداشته باشد، این ابزارها کاملا بی ارزش هستند همه این ابزارها به شما دیتا و اطلاعات می دهند و یا شما برای تحقیق اطلاعاتی سراغ این ابزارها میرید. پس خیلی واضح است که این ابزارها بدون نبوغ شما هیچ ارزشی ندارند.

5 دیدگاه برای "مهارت هایی که یک دیجیتال مارکتر باید بداند"

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *