نکاتی درباره تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

انتخاب و مقایسه کلاسهای آموزشی

شاید به ذهن شما هم خطور کرده باشد که عمدتا از لحاظ آموزشی به چه تفاوتهائی میتوان اشاره داشت در زمینه تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی و کلاسهای گروهی که در موسسات و آموزشگاههای معتبر با شرکت چندین نفر از دانشجویان و محصلین تشکیل میشوند. در هنگام ثبت نام کلاسها, بسیاری از دانشجویان و افرادی که علاقمند به شرکت در دوره های آموزشی تحصیلی زبان انگلیسی هستند به تحقیق و بررسی در این مورد میپردازند که بهترین و جدیدترین روشهای بهبود مهارتهای مکالماتی و نگارشی و گرامری موجود در بازار چیستند تا آنها را انتخاب کنند و سریعتر به نتیجه مد نظر خود دست یابند. طبیعتا در خیلی اوقات تصمیم گیری در این مورد قدری دشوار میشود چون تعداد زیادی از آموزشگاهها و همچنین معلمین به ارائه خدمات آموزشی با استفاده از تبلیغات چاپی و شهریه های متفاوت در فضای مجازی روی آورده اند و طبیعتا با توجه به مساله محدودیت زمان که برای خیلی از دانشجویان و افراد شاغل وجود دارد حائز اهمیت است تا به بهترین انتخاب دست زد و شما نیز احتمالا از خود پرسیده اید که روشهای مطمئن در بحث فراگیری زبان دوم مانند انگلیسی چیستند یا به چه نحوی میتوان در کلاسهای آمادگی برای آزمونهای آیلتس و تافل شرکت کرد تا در کوتاهترین زمان به بهترین نمرات دست یافت و اینکه با چه تکنیکهائی میشود موارد گرامری را خیلی خوب به خاطر سپرد. در این مقاله به برخی از این موارد مقایسه ای اشاره میشود و مزیتهائی که در کلاسهای با تعداد فراگیران کمتر وجود دارند نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت و به سوالات مطرح شده پاسخ داده میشود.

 

نکاتی درباره تدریس خصوصی مکالمه زبان انگلیسی

 

مروری بر نکات گرامری

در زمینه آموزشی و فراگیری زبان انگلیسی میتوان به نکات زیادی اشاره داشت از قبیل نحوه برگزاری کلاسها و منابع مورد استفاده و متدهای آموزشی و تعداد دانشجویان و بسیاری دیگر نکات که میتوانند بر روی راندمان و میزان بهره وری آموزشی و علمی اینگونه کلاسها تاثیر داشته باشند. به عنوان مثال در زمینه هائی همچون مروری بر نکات گرامری که در خیلی از کلاسها بطور مبسوط و گسترده به آنها اشاره میشود, میتوان این انتظار را داشت که در کلاسهای خصوصی که با شرکت یک یا دو نفر از دانشجویان تشکیل میشوند بهتر به مقوله آموزش نکات گرامری از قبیل زمان افعال و افزودن فعل و فاعل و صفت و قید و ضمائر به جملات و عبارات پرداخت و شرکت کنندگان در مقایسه با دیگر افرادی که در کلاسهای بزرگتر و با شرکت تعداد زیادتری از دانش آموزان برگزار میگردند عمدتا از شانس و فرصت و موقعیتهای بهتر و ارزنده تری بهره مند هستند تا به فراگیری نکات گرامری پرداخته, آنها را با معلمین خود تمرین کنند, و با اعتماد به نفس بالاتر به پرسش سوالات بیشتر و تمرین بهتر هم اقدام خواهند نمود. گرامر را میتوان جزء لاینفک در خیلی از کلاسهای آموزشی عنوان کرد چون حتی با ورود متدهای جدید که با بهره گیری از سیستمهای صوتی و تصویری و تعاملی بهتر به ارائه دروس میپردازند, باز هم لابلای صفحات کتابها و فصلها مبحثهای متنوع و روزمره گرامری وجود دارند و تقریبا نمیتوان بدون توجه به مساله گرامر در زبان انگلیسی توفیق چندانی داشت. از آنسو در کلاسهای تدریس خصوصی چون دانشجویان بهتر میتوانند سوالات را بدون دغدغه از معلمین خود بپرسند و با تکرار و تمرین مطالب گرامری را بهتر به خاطر میسپارند, طبیعتا در بلندمدت هم فراگیری آنها قویتر است و در نگارش و مکالمه هم سریعتر میتوانند موارد گرامری را بیان نمایند.

ساختار آزمونهای آیلتس و تافل

در ادامه بحث در ارتباط با انجام و اداره کلاسها و دوره های آموزشی و اینکه چه تعدادی از داوطلبین در آنها شرکت میکنند, آندسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا و یا مهاجرت و همچنین تحصیل آنلاین یا برخط و کسب مدارک دانشگاهی از راه دور را دارند عمدتا تمرکز خود را بر روی موفقیت در امتحانات آیلتس و تافل قرار میدهند و بنابراین برای این دسته از شرکت کنندگان مساله ضروری دیگر مدیریت زمان و تمرین کافی و به خاطر سپردن مطالب آموزش داده شده و فرا گرفته شده در کلاسهای تک یا دو نفره در مقایسه با دوره های گروهی و چندین نفره در موسسات آموزشی میباشد چون طبیعتا در موارد پرسش و پاسخ که به لحاظ آموزشی میتوانند دانشجویان را جهت بهتر آشنا شدن با ساختار آزمونهای آیلتس و تافل یاری رسانند میتوان اظهار داشت که از جنبه صرفه جوئی در زمان کلاسها که عمدتا بین یکساعت و نیم تا دو ساعت به طول می انجامند, به دانشجویان این فرصت داده میشود تا بطور مستقیم با معلمین خود در زمینه مواردی همچون نگارش مقالات با رعایت نکات صحیح آموزشی که شامل داشتن آگاهی از نحوه برگزاری این آزمونها و تقسیم بندی زمان بهینه جهت انجام تستها, پاسخ به سوالات زمانبندی شده و آزمایشی, در بخشهای درک مطلب شنیداری و مطالعه و همچنین تمرین مکالمات روان روزمره و رفع اشکال و آماده سازی جهت روز مصاحبه و بهبود تلفظ, رویهمرفته دوره های با تعداد شرکت کنندگان کمتر به داشتن بهره وری بالاتر و طی کلاسهای فشرده منجر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *